söndag 7 juli 2013

födelsedag och rekordvärme

Vilken hetta, helt fantastiskt! Vi har varit ute hela dagen! Solat, badat i poolen, grillat, softat, hängt tvätt, rensat rabatten och letat smultron. Ett hittade vi :)


Danne har B-day idag och det har vi firat med kaffe på sängen, paket, flagga, kramar och han från ovan har gett oss värme.


kokospannkakor under äppelträdet





Nu har barnen somnat efter vår nya läggningsrutin. Säga god natt efter bokläsning och gå ut ur rummet. dörrarna är fullt öppna och vi sitter väl synligt. Lugnar och säger god natt med jämna trygga mellanrum. Det tar en timme ca, men dom somnar utan omfamning, buff i gumpen, hålla handen, mm, mm. Klart dom hoppar lite i sängen, ropar högt, högre och högst. Låter arg och kastar snutten medvetet över sängkanten. Men jag hoppas att vi går i land lagom till jul. Att gå iland för mig är att kunna säga god natt efter boken, krama, pussa, säga att jag älskar dom mest i världen, och lämna dom trygga i sin säng. Att jag ska kunna gå ner och göra vuxensaker (diska, blogga, vika tvätt, dricka vin med min fästman, kolla på nyheterna, eller gå och lägga mig). Utan att somna bredvid F varje kväll, vakna vid 22- tiden och vara så groggy så jag bara byter till min säng..

Jag måste packa nu, jag och Felix reser till Växjö i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar